Kövess a Facebookon!
Instagramon is megtalálsz!
+36 (30) 831-3324
profigyogytorna@gmail.com
XII. Déli pu.
XI. Újbuda
huen

Gyógytorna blog

Túra – miért, kinek és hogyan?

Gyógytornászként én magam is gyakran ajánlom a túrázást a pácienseimnek, akár egy sérülést vagy műtétet követő rehabilitáció részeként, akár mint mozgásformát azoknak, akik eddigi mozgásszegény életmódjukat szeretnék lecserélni. De egy jól megválasztott, hosszabb, magasabb szintkülönbségen át vezető túra kihívást jelent az aktív, sportos fiataloknak is. Lássuk miért is éri meg túrázni?
tovább
2019. október 9.

Az erős csontok titka

Az emberi csontvázat sokan úgy képzelik el, mint egy élettelen szerkezet, ami mozgásainkban passzív szerepet tölt be és egyetlen feladata, hogy egy szilárd vázat adjon testünknek. Azonban csontjaink is élnek! Még felnőttkorban is folyamatosan alakulnak, adaptálódnak az őket érő erőkhöz.
tovább
2019. szeptember 7.

Gyógytornászhoz vagy orvoshoz menjek?

Nem is olyan régen természetes volt, hogy minden egészségünkkel kapcsolatos kérdésünkkel, panaszunkkal orvoshoz fordultunk. Azonban ma már nagyon könnyű közvetlenül gyógytornászt találnunk mozgásszervi panaszainkra. Sokan szeretik is ezért megkerülni az orvosi vizsgálatot, félve, hogy felesleges köröket futnak, és inkább azonnal gyógytornásznál kezdenek. Mozgásszervi panaszokkal kapcsolatban van, hogy a gyógytornász is hatékonyan tudja felmérni a helyzetet és kezelni a panaszokat, azonban vannak helyzetek, amikor nem szabad kihagyni az orvosi vizitet. Lássuk, mégis mitől függ, hogy orvosra vagy gyógytornászra van szükséged!
tovább
2019. augusztus 20.

Ne csak étkezz, mozogj is változatosan!

"Étkezz változatosan!" Bizonyára mindenki ismeri már és remélhetőleg igyekszik is betartani ezt a jótanácsot. Azonban azt már ritkábban halljuk: Mozogj változatosan! Pedig a különböző mozgásformák gyakorlása ugyanolyan fontos lenne, mint egy kiegyensúlyozott, sokoldalú diéta.
tovább
2019. augusztus 12.

Melyik alvási póz a legjobb a gerincnek?

Úgy gondolom, a legtöbben erre a kérdésre azt várnák, hogy majd megmondom, hogy háton vagy oldalt fekve kéne aludniuk, ha szeretnék elkerülni a reggeli derékfájást. Mielőtt azonban adnék erre egy klasszikus választ is, amilyet a kérdező vár valószínűleg, fontosnak tartom elmondani:
tovább
2019. augusztus 5.

„Miért kattognak, ropognak az ízületeim?”

Nagyon gyakori kérdés a rendelőben. A válasz viszont nem olyan egyszerű, ugyanis az ízületek kattogásának több fajtája és több különböző oka lehet.
tovább
2019. július 24.

Mi is az ízületi blokk a csigolyák között?

A csigolyákat a porckorongok mellett kisízületek és számos szalag is összeköti, így a gerincnek mozgékonysága mellett stabilitást is biztosít. Bár ez egy igen biztos rendszer, ha mégis benne bármi elváltozás történik, az a többi részére is hatással van.
tovább
2019. július 17.

Állkapocs-ízületi terápia

Habár ritkán gondolunk bele, állkapocs-ízületünket minden nap folyamatos munkának tesszük ki: rágunk, beszélünk, ásítunk… szinte alig van pillanat, amikor ne lenne rá szükségünk. Pont ezért is tudja igazán megnehezíteni az ember életét, ha ez az ízület okoz fájdalmat. Pedig nem is ritka jelenség, a felnőtt népesség 15-20%-a tapasztal élete során állkapocs-ízületi, vagy más néven temporomandibuláris panaszokat.
tovább
2019. július 9.

Helyes ülés munka közben is

Neked is szokott fájni a derekad munka közben? Beáll a nyakad, feszülnek az izmaid? Ezekkel a tippekkel megelőzhetőek a panaszaid!
tovább
2019. július 3.